سفارش تبلیغ
صبا ویژن


در بامداد روز 12/10/1360 با هدف بستن معبرهای نفوذی ضد انقلاب و حفظ امنیت مناطق مرزی و همچنین تسلط بر شهرک های مرزی عراق سپاه مریوان و سپاه پاوه نخستین عملیات نیمه گسترده را طرح ریزی و اجرا کردند. این عملیات با هدایت قرارگاه عملیاتی سپاه در غرب کشور با رمز مبارک« لااله الا الله، محمد رسول الله » آغاز شد. عملیات برای دو محور شمالی و جنوبی طراحی شده بود. در محور شمالی دو گردان از سپاه مریوان به فرماندهی حاج احمد متوسلیان و نیروهایی از گردان 139 تیپ 84 پیاده خرم آباد ماموریت داشتند با عبور از ارتفاعات تخت اورامان به مواضع دشمن در هانی گرمله و ارتفاعات مرزی هجوم برند اما قبل از رسیدن رزمندگان به مواضع دشمن درگیری آغاز و عملیات با مشکل مواجه شد. در محور جنوبی دو گردان از سپاه پاوه به فرماندهی محمد ابراهیم همت و نیروهایی از گردان 139 تیپ 84 پیاده خرم آباد با انهدام دشمن، ارتفاعات مرزی غرب نوسود و شهرک طویله را تصرف نمودند.

 

 رمز : « لا اله الا الله، محمد رسول الله »

زمان : 12/10 الی 13/10/1360

سازمان : سپاه – ارتش (مشترک).

خسارات عراق :

توپ : 15      

خمپاره : 6

تانک : 4

توپ 106 : 1

 تلفات عراق (نفر):

2500 کشته و زخمی

191 اسیر




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: چهارشنبه 89 دی 8::: ساعت 5:50 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

زندگی نامه شهید پیچک :

این شهید بزرگوار روز هشتم مهر ماه سال هزار و سیصد و سی و هشت، مصادف با سالروز تولد حضرت صاحب الزمان (عج) اولین فرزند خانواده متدین و رنج کشیده پیچک دیده به جهان گشود. او را غلامعلی نام نهادند. در سن پنج سالگی وارد دبستان شد و تا کلاس اول راهنمایی را، چون دیگر همسن و سالانش به درس و بازی گذراند و در این ایام بود که توسط یکی از معلمینش با مسائل سیاسی زمان خود آشنا شد و به ماهیت دستگاه جابر پهلوی پی برد. از آن پس، قسمتی از وقت خود را به تحقیق و جستجو درباره نهضت اسلامی مردم به رهبری امام خمینی و ظلم و فساد دستگاه حاکم اختصاص داد و پس از مدتی، خود دست به کار شد و به کار تهیه و توزیع اعلامیه ها و شعار نویسی پرداخت. در سال پنجاه و پنج وارد کلاسهای تفسیر قرآن شهید شرافت شد و در کلاس‌های آقای مهذب و آقای کاظمی که از اساتید اصول عقاید و قرآن به شمار می رفتند، شرکت کرد. وی در کنار ادامه تحصیل کلاسیک به یادگیری دروس حوزوی نیز همت گماشت و دروس مقدماتی را به اتمام رسانده و به تحصیل فقه و فلسفه پرداخت.

پس از اخذ دیپلم ریاضی، در کنکور ورودی دانشگاه‌ها شرکت کرد و در دانشکده انرژی اتمی قبول شده، تحصیلات عالی خود را در این دانشگاه آغاز کرد. در همین ایام با ورود به گروههای اسلامی مبارز، به فعالیتهای ضد رژیم خود وسعت بخشید و گام به جبهه مبارزه مسلحانه نهاد.

مزار شهید پیچک

دستخط رهبر انقلاب: تجلیل از شهید پیچک
دستخط رهبر انقلاب: تجلیل از شهید پیچک

برادرش از این ایام می گوید.....



هیئت تحریریه وصال شهدا ::: دوشنبه 89 آذر 29::: ساعت 5:51 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

با سلام و ضمن تسلیت ایام خدمت یکایک بازدیدکنندگان محترم. بیستم آذر ماه مصادف با سالروز رشادت مردان خدا در عملیات مطلع الفجر در غرب کشور است. این روز  و یاد و خاطره ی شهدای عزیزمان را که همگام شده است با محرم الحرام حسین (ع) گرامی می داریم.

نام‌ عملیات: مطلع‌ الفجر
زمان‌ اجرا: 9/20 /1360
فرمانده عملیات : شهید غلامعلی پیچک
تلفات‌ دشمن‌: 2150 (کشته، زخمی‌ و اسیر)
رمز عملیات: یا مهدی(عج) ادرکنی‌
مکان‌ اجرا: گیلان‌غرب‌ و شیاکوه‌ - جبهه‌ میانی‌
ارگان‌های‌ عمل‌کننده: سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و ارتش‌ جمهوری‌ اسلامی‌
اهداف‌ عملیات: آزادسازی‌ بلندی‌های‌ غرب‌ شهر گیلان‌غرب‌ و شیاکوه

عملیات مطلع الفجر

این عملیات در تاریخ 20/9/1360 با رمز مبارک «یا مهدی‌(عج) ادرکنی» و باهدف انهدام دشمن و آزادسازی بخشی از ارتفاعات منطقه در منطقه عملیاتی گیلانغرب و سرپل ذهاب آغاز می‌شود. رزمندگان اسلام متشکل از سپاه، بسیج و تعدادی از مردم مسلمان بومی منطقه، ضمن هماهنگی با نیروهای ارتش و هوانیروز از سه محور به دشمن یورش می‌برند.
نیروهای اسلام بدون توجه به سرمای شدید و شرایط سخت، ضمن عبور از سیم‌های خاردار و میادین مین، به جبهه دشمن نفوذ کرده و با آنها درگیر می‌شوند.
در مراحل مقدماتی، چند ارتفاع آزاد و پیشروی برای تسخیر دیگر مناطق ادامه می‌یابد. نیروهای اسلام، دشمن را غافلگیر کرده و تلفات سنگینی را به آنان وارد می‌آورند و تعداد قابل توجهی از ادوات زرهی آنها را هدف قرار گرفته و به آتش می‌کشند. فشار گازانبری رزمندگان اسلام، دشمن را تا نزدیک مرز بین المللی عقب می‌راند.
با طلوع آفتاب، دشمن شکست خورده، نیروهای منهدم خود را جمع کرده و با استفاده از هواپیما و هلی‌کوپتر، تلاش می‌کند، مناطق از دست رفته را دوباره بازپس گیرد.
نیروهای اسلام برای هماهنگی و تشکیل خط دفاعی مناسب از بعضی محورها عقب‌نشینی می‌کنند و در مناطق موردنظر استقرار می‌یابند. دشمن، خوشحال از بازپس‌گیری محورهای خود، به پاتک‌هایش می‌افزاید. نیروهای اسلام به مقابله سخت با دشمن برخاسته و ضربه سختی را به او وارد می‌آورند و سرانجام دشمن با تحمل خسارات سنگینی دوباره به عقب رانده می‌شود.
هلی‌کوپترهای هوانیروز در دفع پاتک و حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام، نمایشی تحسین برانگیز از خود نشان می‌دهند. در دومین عملیات، دشمن دوباره اقدام به پاتک می‌کند تا به هر نحوی شده مناطق از کف داده را باز پس گیرد که باز هم با دفاع جانانه مواجه می‌شود و با دادن تلفاتی سنگین و تعدادی اسیر عقب می‌نشیند. فرماندهان عراق به ناچار لشگر 9 را از جنوب به منطقه درگیری اعزام می‌کنند که این لشگر هم با دریافت ضربات سخت به سرنوشت دیگر لشگرها دچار می‌شود. در نتیجه سپاه اسلام به اهداف از پیش تعیین شده خود نایل می‌شود.


نتایج عملیات

ارتفاعات چرمیان، سرتنان، شیاکوه، دیزه‌کیش، برآفتاب، تنگ کور، تنگ قاسم‌آباد، تنگ حاجیان، دشت شکمیان، اناره، فریدون هوشیار، دشت گیلان، روستاهای کمار، گورسفید، گورسوار، در دشت گیلانغرب و چندین آبادی دیگر به تصرف سپاه اسلام درمی‌آیند.

التماس دعا
یاعلی




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: شنبه 89 آذر 20::: ساعت 10:3 صبح
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

دشت بوی داغ و ماتم می دهد

لحظه ها بوی محرم می دهد

کربلا قنداق سرخ اصغر است

کربلا داغ علی اکبر (ع) است

محرم آمد...

محرم آمد...

پیشاپیش فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و خاندان پاک و مطهرش را بر همه ی شیعیان جهان تسلیت می گوییم.

التماس دعا
یاعلی




هیئت تحریریه وصال شهدا ::: شنبه 89 آذر 13::: ساعت 2:4 عصر
صلوات نذر لاله های شهید :
صلوات 

<      1   2